Thursday, December 29, 2016



Винегрет, a mówiąc po polsku "winegret" to pyszna sałatka, znana mi z niepamiętnych czasów. Jest jedną z podstawowych sałatek na różnych imprezach, a także kochają ją ludzie wiecznie siedzący na diecie. W poście o barszczu wspominałam, że za dawnych czasów ludzie nie zawsze mogli sobie pozwolić na rarytas w postaci "mięcha", a więc kolejnym super zamiennikiem bogatym w białko był winegret.

A więc:


Co należy przygotować?
- buraki
- kiszone ogórki
- gotowane ziemniaki
-gotowana marchew
- biała fasola
- kiszona kapusta (opcjonalnie)
- sól, pieprz
- olej słonecznikowy (może być oliwa z oliwek)


Jak to się robi?
1. siekamy wszystko (oprócz fasoli i kapusty) w drobną kostkę
2. mieszamy, doprawiamy do smaku i zalewamy olejem

Nie podaję proporcji, gdyż każdy robi winegret według własnego uznania. Ja uwielbiam buraki, więc moja sałatka będzie raczej słodkawa. Moja mama zaś, musi nawrzucać dużo ogórków i kapusty (sama nigdy nie dodaję kapusty). Mój tato lubi fasolę i ziemniaki, także jemu osobno wrzucamy dodatkową garć :D 
Przepis bardzo prosty, bardzo zdrowy i niesamowicie smaczny!

Enjoy! :) 




Categories:

0 comments:

Post a Comment