Saturday, January 2, 2016

Piękne miejsce, dawna Polska a obecna, zachodnia część Ukrainy. Jestem zachwycona zachodnią częścią mojego kraju. Kiedy znajomi pytają mnie o Ukrainę: gdzie pojechać, co zobaczyć, jakich potraw popróbować... Mam jedną odpowiedź - od Kijowa na Zachód. Niestety do Krymu wjazdu już nie mamy, ani Ukraińcy, ani Polacy. Mój rodzinny Donieck stoi w ogniu. Dniepropiertowsk czy Charków nie zaliczają się do miast turystycznych. Ale Karpaty, Lwów, i wszystkie dawne Polskie misteczka - to jest na pewno mój numer jeden. 

Więc co to jest ten Drohobych? Piękne, stare polskie kamiennice, przeplatające się z ze sobą kultura Żydowska i Prawosławna, a także niessmowicie gościnni ludzie, którzy wprost uwielbiają Polskich turystów. Niestety mało jest takich miejsc na ziemi, więc ja dziś mogę tylko zaprasić na skromną foro-relację z Drohobycha. 

Centrum i Ratusz



Piękne, stare polskie kamiennice

Dom Kultury





Tradycyjny bazar

Synagoga w Drohobychu

Cerkiew w Drohobychu

Karpaty - Stary Sambór

Karpaty

Categories:

0 comments:

Post a Comment